دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.


تعریف بازاریابی دیجیتال

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب می‌شود در تعریف بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد، بهتر است همه‌ی آن تکنیک‌ها و ابزارهایی را بشناسیم که زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما به نظر می‌رسد بتوان تعریف زیر را تا حد خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت:

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

موارد زیر، نمونه‌هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند:

بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

استراتژی محتوا (Content Strategy)

تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

تبلیغات بنری (Banner Advertising)

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)

بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

تولید محتوا

بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Markreting)

بایگانی
  • ۰
  • ۰

مهم ترین عواملی که پیش از سفارش سئو سایت باید در نظر بگیرید

۱. کیفیت سئو

سئو کاری کیفی است که بر روی سایت انجام می‌گیرد. بی‌تردید مقدار و کمیت هم در این موضوع دخیل است؛ اما در هر حالت باید حواستان به کیفیت کار سئو باشد. سئوی اصولی زمان‌بر است و اگر باکیفیت انجام نشود، اگر به شما ضرر نزده باشد، سودی برای شما نخواهد داشت.

۲. بودجه‌ شما برای سئو سایت

سئو کردن سایت به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و هر کدام از این روش‌ها، ماندگاری و کیفیت متفاوتی دارد. بهتر است بودجه خود را برای سئو در نظر بگیرید و سپس، به دنبال انتخاب روشی متناسب با بودجه خود بروید. بعضی شرکت ها نمی‌توانند با بودجه کم برای شما کاری انجام بدهند زیرا سئو را به صورت پکیج ارائه می‌دهند. در مقابل، برخی شرکت‌ها هستند که در بخش‌های جزئی سئو می‌توانند به شما کمک کنند. همه چیز به بودجه، زمان و کیفیت کار مد نظر شما بستگی دارد. 

برای آگاهی از قیمت سئو و تعرفه پکیج های سئو با ما تماس بگیرید. 

۳. سابقه کاری شرکت سئو

پیش از ثبت سفارش سئو، در نظر داشته باشید که این شرکت چه سابقه‌ای در زمینه سئو و بهبود رتبه سایت‌های مشابه شما دارد. گاهی اوقات شرکت‌ها نوپا هستند و لازم است به توانایی ان‌ها در این کار اعتماد کنید؛ اما اگر می خواهید ریسک هزینه تان را به حداقل برسانید، لازم است سراغ شرکت‌هایی بروید که نمونه کار دارند و به شما اطمینان می‌دهند که بابت هزینه‌ای که می‌پردازید و وقتی که می گذارید، پشیمان نمی‌شوید. همچنین شرکت‌های سابقه‌دار، مسئولیت پاسخگویی و ضمانت کار خود را بر عهده می‌گیرند؛ اما شرکت‌های نوپا نمی‌توانند چنین اطمینان خاطری به شما بدهند. این موارد را پیش از اقدام به ثبت سفارش سئو، حتما در نظر بگیرید.

۴. بررسی نمونه کارهای سئو

یک راه دیگر برای آنکه با اطمینان خاطر سفارش سئوی سایت خود را ثبت کنید، بررسی نمونه کارهای شرکت سئو است. برای این کار می‌توانید با جستجوی ساده در گوگل به پاسخ خود برسید. می‌تواند رتبه کنونی سایت را مشاهده کرده و کیفیت مقالات و کلمات کلیدی آن را بسنجید. البته از یاد نبرید که سئوی ماندگار نیازمند صرف هزینه است و شما نباید انتظار داشته باشید یک بار هزینه کنید و تا ابد در صدر نتایج جستجوی گوگل باقی بمانید.

قیمت سئو سایت

یکی از مهمترین سوالاتی که صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید از خود بپرسند ، میزان هزینه ای است که باید برای سئو پرداخت کنند. قبل اینکه توضیحات بیشتری در مورد این موضوع بدهیم، لازم است به این نکته اشاره کنیم که سئو فرآیندی است که باعث می شود بازدید هدفمند سایت شما افزایش پیدا کند و در نتیجه باعث می شود فروش بیشتری داشته باشید، بنابراین هزینه کردن در زمینه سئو یک نوع سرمایه گذاری محسوب می شود و با توجه به بازگشت سرمایه گذاری که برای سازمان ها دارد، عملا سئو هزینه محسوب نمی شود بلکه سرمایه گذاری است.

در حالت کلی پرسش در مورد اینکه قیمت سئو و بهینه سازی سایت چقدر است، مانند این است که بپرسیم قیمت ماشین چقدر است؟ همانطور که هزینه ای که برای خرید یک ماشین می پردازید به مدل و کاربرد آن بستگی دارد. در مورد تعیین بودجه برای پروژه سئو کسب و کارتان نیز هزینه با توجه به نوع خدماتی که انجام می شود مشخص می شود. بنابراین برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ مناسبی بدهیم، باید شرایط انجام کار و وضعیت پروژه را بررسی کنیم.

یک استراتژی خوب سئو با ارزیابی مخاطبان هدف و نیازهای آنها شروع می شود. در مراحل بعد سئو مثل یک آهن ربا این مخاطبان را از میان انبوه مخاطبان جذب کسب و کار شما می کند.

قیمت سئو وب سایت به نحوه انجام خدمات توسط شرکت های سئو و همچنین هدف کسب و کار شما بستگی دارد. خدمات سئو روش های مختلفی دارد که شرکتهای فعال در این زمینه بر اساس آنها قیمت گذاری انجام می دهند. برخی از شرکتهای سئو، مبالغ هنگفتی بابت این خدمات دریافت می­کنند و در برابر آنها افرادی نیز پیدا می شوند که حاضرند با مبالغ پایین و وعده ی نتیجه گیری در کوتاه ترین زمان  سئوی سایت شما را بر عهده بگیرند. اغلب این افراد از روش های کلاه سیاه برای افزایش رتبه سایت استفاده می کنند. این روش ها ممکن است در کوتاه مدت باعث حصول نتیجه شود اما در دراز مدت رتبه ی سایت افت خواهد کرد و زیان های جبران ناپذیری به کسب و کار شما وارد خواهد کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی