دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ

اصطلاح بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) از دو دهه پیش تاکنون به عنوان زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی و نیز مدیریت تبلیغات مورد اشاره قرار می‌گیرد.


تعریف بازاریابی دیجیتال

سایت HubSpot که از سایت‌های معتبر در حوزه بازاریابی دیجیتال و استراتژی محتوا محسوب می‌شود در تعریف بازاریابی دیجیتال به این نکته اشاره کرده است که این عبارت، یک چتر مفهومی محسوب می‌شود.

به عبارت دیگر، به جای اینکه بتوان تعریف مستقیمی برای آن ارائه کرد، بهتر است همه‌ی آن تکنیک‌ها و ابزارهایی را بشناسیم که زیر عنوان دیجیتال مارکتینگ قرار می‌گیرند.

اگر چه تعریف واحدی از بازاریابی دیجیتال در دست نیست، اما به نظر می‌رسد بتوان تعریف زیر را تا حد خوبی، فصل مشترک توضیحات رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال در نظر گرفت:

بازاریابی دیجیتال شامل مجموعه همه ابزارها و فعالیت‌هایی است که برای بازاریابی محصولات و خدمات در بستر دیجیتال (وب، اینترنت، موبایل یا سایر ابزارهای دیجیتال) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابزارهای بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ

موارد زیر، نمونه‌هایی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند:

بازاریابی توسط موتورهای جستجو (SEM) [شامل ترافیک ارگانیک و خریداری شده]

بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو)

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing)

بازاریابی شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

استراتژی محتوا (Content Strategy)

تبلیغات بر اساس کلیک (PPC)

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

تبلیغات بنری (Banner Advertising)

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی موبایلی یا موبایل مارکتینگ (یا اصطلاح قدیمی آن: تبلیغات موبایلی)

بازاریابی از طریق همکاری در فروش (Affiliate Marketing)

تولید محتوا

بازاریابی ویروسی دیجیتال (Digital Viral Markreting)

بایگانی
  • ۰
  • ۰

اهمیت بهینه‌سازی سایت - ابزارهای سئو

همانطور که می‌دانید سایت یکی از قسمت‌های اصلی در دنیای مجازی است و اگر سایت‌تان ارزشی نداشته باشد؛ بدون شک، کاربران زیادی به سایت شما وارد نخواهند شد و مسلما درآمد و بازدهی خوبی هم نخواهید داشت؛ اما به‌طور کلی بهینه‌سازی سایت یعنی چه؟ بهینه‌سازی به انجام یک سری کارهایی می‌گویند که باعث می‌شود سایتی در صفحات اولیه موتورهای جست‌وجو نشان داده شود. روش‌های زیادی برای بهدبو سایت انجام می‌گیرند که یکی از آن‌ها کار کردن روی سئو سایت است.  سئو را می‌توان مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای تغییر ارزش و رتبه وب سایت‌ها دانست؛ در واقع سئو به افزایش رتبه سایت در موتورهای جست‌وجو گفته می‌شود.

 

ابزارهای بررسی سئو

سئو یکی از نقاط قوت سایت‌های با ارزش است که به ابزارهایی برای بررسی و ارزیابی عملکرد و میزان پیشرفت سایت نیاز دارد که عبارتند از:

 

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای رایگان سئو است که اطلاعات زیادی را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بتوانند از آن‌ها برای بررسی وضعیت رفتاری کاربر و همین‌طور راندمان سایت استفاده کنند. همچنین با به‌کارگیری گوگل آنالیتیکس می‌توان مدت زمان حضور کاربران در سایت و بازدیدهای سایت را مشاهده کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های گوگل آنالیتیکس این است که با استفاده از آن می‌توان مشاهده کرد که چگونه کاربران سایت شما را پیدا کرده‌اند.

 

آنالیزور سرعت سایت

یکی از مهم‌ترین معیارهای طراحی سایتاز نظر مخاطبان، سرعت آپلود وب سایت است. ابزارGoogle Page Speed Insight به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرعت سایت خود در نسخه‌های دستکتاپ و موبایل بررسی کنید و اگر مشکلی در سرعت سایت وجود دارد آن را حل نمایید.

 

جی تی متریکس

جی تی متریکس ابزاری بسیار مشابه Google Page Insight است که می‌تواند در بررسی میزان سرعت سایت نقش مهمی ایفا کند. وظیفه این ابزار کنترل سرعت است. همچنین جی تی متریکس به شما درباره نحوه بهبود سایت‌تان نیز مشاوره ارائه می‌دهد.

 

وب‌مستر گوگل

Google Search Consolیا همان وب‌مستر گوگل یکی دیگر ازابزاری پرکاربرد در سئو است. این ابزارگزارش‌هایی از بازدهی و جاهایی از سایت که گوگل به آن دسترسی دارد را در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی از دیگر نقاط قوت این ابزار می‌توان به حذف کردن محتواهایی است که  تمایل ندارید در بخش SERP نمایش داده شوند. استفاده از این ابزار به کسانی که در زمینه سئو فعال هستند کمک زیادی می‌کند.

 

وورنک

WooRank  یکی دیگر از ابزارهایی است که در سئو می‌تواند به شما کمک زیادی کند. این افزونه برای مرورگر گوگل کروم است که با استفاده از روش‌های آنالیز حرفه‌ای و ارائه راهکارهای عملی در سئو باعث بهبود و افزایش ارزش و رتبه سایت می‌شود. این افزونه جزئیات بازدیدکنندگان سایت را نشان می‌دهد که از جمله این اطلاعات می‌توان به ترافیک سایت، وضعیت سایت و کسب و کارتان در صفحات مجازی اشاره کرد. از طرفی یکی دیگر از قابلیت‌های این ابزار ارائه تمام اطلاعات سایت به شما در قالب پی دی اف است که با دانلود آن می‌توانید اطلاعات را برای خودتان نگهداری کرده و سپس پس از کار کردن روی سئو می‌توانید نتایج را مقایسه کنید.

 

واروری

Varvy از مهمترین ابزارها برای مشاهده آخرین بازخودهای شبکه‌های مجازی است. این ابزار نظارتی گزارشات کاملی درباره شبکه‌های اجتمای به شما ارائه می‌دهند. همچنین با استفاده از این ابزار رایگان می‌توانید سرعت آپلود سایت و کنترل دسترسی‌ها را نیز بررسی نمایید.

 

بافر

بافر یا سرویسی که به مدت یک ماه رایگان است یکی دیگر از ابزارهای موثر در سئو است که به مدت 30 روز خدمات رایگان را ارائه می‌دهد و پس از آن باید مبلغی پرداخت کرد. خدماتی که Buffer ارائه می‌دهد این است که پست و محتواهای آماده خود را می‌توانید با استفاده از بافر به ‌صورت شبانه‌روزی به‌ اشتراک بگذارید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی